A három éve indított hagyományt folytatva idén is versenyt hirdetünk, amelyen pályázni lehet a 2020/21 tanévben tartott marketing-tematikájú kurzusokkal.

A pályázatok elbírálásának legfontosabb szempontjai, hogy mennyiben használ újszerű, innovatív megközelítéseket filozófiájában, módszertanában, valamint a hallgatók által létrehozott tartalom alapján annak érdekében, hogy a hallgatók és az oktatók a kurzus során fejlődjenek.

NEMZETKÖZI KONFERENCIA

Poszttraumás marketing: virtualitás és realitás

Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing Intézet

2021. augusztus 23-25.

A XXVII. EMOK Konferenciának a Budapesti Corvinus Egyetem ad virtuális otthont. A konferenciasorozat elsődleges célja az, hogy a marketing oktatásában és kutatásában résztvevő kollégák ismertessék egymással gondolataikat, tapasztalataikat és kutatási eredményeiket. A konferencia történetében először a konferencia nemzetközi lesz, angol nyelvű plenáris előadások mellett angol és magyar nyelvű szekciók kerülnek meghirdetésre. Idén szeretnénk még nagyobb teret biztosítani az utóbbi években egyre népszerűbbé váló, alulról építkező alternatív és tematikus szekcióknak. 

A legjobbnak ítélt konferenciacikkek számára publikálási lehetőséget biztosít a Marketing & Menedzsment különszáma, valamint a Turizmus Bulletin folyóirat tematikus száma. Idén is meghirdetésre kerül „Az év legjobb marketingkurzusa” díj, melynek pályázói az oktatásmódszertani szekcióban osztják meg értékes tapasztalataikat. A PhD kollokvium doktoranduszok számára nyújt magas színvonalú szakmai tanácsadást. Amennyiben a helyzet lehetővé teszi, a konferenciát egy informális, személyes összejövetel zárja Budapesten.

További információ a konferencia oldalán található.

Adatvizualizáció: az ábrázolás az elemzés része?

2021. január 15.

Az ötödik EMOK Kutatásmódszertani Workshop résztvevői az adatvizualizáció témakörben szerezhettek elméleti és gyakorlati ismereteket. A workshopra való jelentkezés és részvétel rekordot döntött, több mint 30 kolléga vett részt az online workshopon.

Adatvizualizáció: az ábrázolás az elemzés része?

2021. január 15.


Az adatvizualizáció az adattudományok egyik legdinamikusabban fejlődő területe. Így a következő EMOK módszertani workshop témája az adatvizualizáció lesz, ahol megtudhatjuk, mi köze volt Napóleonnak az adatvizualizációhoz és hogyan használják ma a legfejlettebb iparágak. Majd rövid áttekintést kaphatunk a vizualizációs alapelvekről, legjellemzőbb trendekről. Ezen kívül a Tableau szoftver segítségével közösen készíthetünk vizualizációkat. A workshop során rövid rálátást kaphatunk az adatvizualizációs szoftverek működési elveire, dashboard készítési lehetőségeire.

Kovács István "Szervezeti együttműködések hatása az innovációk piacorientációjára a hazai innovációs klaszterekben" című értekezésének nyilvános védésére 2021. január 12-én kerül sor a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskolájában. Az értekezés témavezetője Petruska Ildikó.

Izsó Tekla "Tejföl-imitátumok minőségének fogyasztói észlelése a termékek élelmiszer- és táplálkozástudományi értékelésének összehasonlításában" című értekezésének nyilvános védésére 2021. január 14-én kerül sor a Szent István Egyetem Élelmiszertudományi Doktori Iskolájában. Az értekezés témavezetője Kasza Gyula és Somogyi László.

Gyűjteményünkben az Elsevier, a Taylor&Francis, a Sage, az MDPI, az Emerald, a Springer és a Wiley kiadó különszámaiba történő publikálási lehetőségekből szemezgettünk.

Munkácsi Noémi "The end customer decision-making process of heating products: A marketing approach" című értekezésének nyilvános védésére 2020. december 1-jén kerül sor a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskolájában. Az értekezés témavezetője Vágási Mária.

A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kara alapításának 50 éves évfordulója alkalmából tudományos konferenciát rendez Változás, Újratervezés és Fejlődés címmel. A konferenciához kapcsolódóan rendezzük meg idén a Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpóziumot 2020. november 5-én, amire magyar és angol nyelvű előadásokat várunk az alábbi témakörökben.

  • Változások a fogyasztási mintázatokban
  • Változások a fogyasztás társadalmi megítélésében
  • Változások a fogyasztás megítélésében az egyes tudományterületeken
  • Változások a turisztikai fogyasztás megítélésében

Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVI. Országos Konferenciájának vendéglátója 2020-ban a győri Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karának Marketing és Menedzsment Tanszéke volt. Bár idén személyes találkozásra nem volt lehetőség, több mint 100 érdeklődő kapcsolódott be az online konferencia programjaiba.