2022 első EMOK-rendezvényeként január 20-án került megrendezésre a szokásos Kutatásmódszertani Workshop, a tavalyi workshophoz hasonlóan ezúttal is online platformon. A több mint 30 résztvevő a workshop keretében betekintést nyerhetett a kiemelkedő nemzetközi kutatások, publikációk sikertényezőibe, kétféle aspektusból is.

A kiváló kutatók és kiemelkedő publikációk sikertényezői – a nemzetköziesedés útján.

2022. január 20.

Az utóbbi időben egyre gyakrabban merült fel kérdésként, vajon mi kell ahhoz, hogy valaki nemzetközi szinten is jó kutatóvá váljon? Vajon mi a sikeres nemzetközi kutatásokat végző kutatók titka? Milyen feltételek, képességek, együttműködések szükségesek egy nemzetközi kutatási karrier megvalósításához? Hogyan lehet láthatóságot szerezni? Milyen pályázati lehetőségeket érdemes figyelni? Hogyan lehet jó kutatási témát találni? Milyen eszközök (szoftverek) tudják segíteni a publikációs munkánkat? Mi a referenciakezelőszoftverek haszna és miként használjuk őket? 2022-ben az EMOK kutatási workshop ezekre a kérdésekre keresi a választ.

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing Intézetén belül működő “Marketingoktatás a Fenntarthatóságért/ Marketing Education for Sustainability” kutatócsoport a marketing képzésekhez kapcsolódóan vizsgálja a – tantermen kívüli és belüli – oktatási programok befolyását a marketing képzésben tanuló hallgatók fenntarthatósággal kapcsolatos gondolkodására és cselekvéseire.  

A PTE Közgazdaságtudományi Karának Marketing és Turizmus Intézete számára különleges volt a november vége, mivel három különböző könyvmegjelenés is kapcsolódik az intézet egyes munkatársainak nevéhez. A kiadott művek egyrészt szakemberek számára jelentenek értékes ismeretanyagokat, másrész az oktatásban is kiválóan hasznosíthatók.

Az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT) minden alkalommal az országos konferencia záróeseményeként ünnepi ülést tart. Ennek keretében a tudományos tevékenység legkiemelkedőbb oktatóit és diákjait díjazzák. Idén a Közgazdaságtudományi szekcióban mind a 4 Mestertanár Aranyérem kitüntetésben EMOK-os kolléga részesült, Révész Balázs (SZTE GTK), az EMOK volt elnöke, Mitev Ariel (BCE), az EMOK jelenlegi alelnöke, Jenes Barbara (BCE) és Molnár László (ME).

A Magyar Tudományos Akadémia Gazdaság- és Jogtudományok Osztálya Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottságának következő szakmai programja 2022. február 2-án, szerdán kerül megrendezésre. A nonbusiness marketing témájú workshop a non-profit marketingben kialakult trendekre, a hazai kutatási és felsőoktatási gyakorlatokra fókuszál, ahol folytatnánk a korábbi workshopokon kialakult diskurzust.

Immár hetedik alkalommal kerül meghirdetésre a VÁROSMARKETING VERSENY – a határon inneni és túli magyar egyetemisták számára.

A versenyben 3 fős hallgatói csapatok vehetnek részt, akik egy regionális döntő után juthatnak az országos döntőbe, ahol összesen több mint 1.000.000 forint értékű díjakért versenghetnek (a három legjobb csapat felkészítő oktatói szintén részesülnek 100.000 Ft-os díjazásban).

Az International Association on Public and Nonprofit Marketing közreműködésével a The School of Economics and Management of the University of Minho szervezi a XXI. Nemzetközi konferenciáját  2022. július 7-8. Között Bragában, Portugáliában. A konferencia témája  „A marketing erők egyesítése a közjó érdekében: négy szektor kihívásai.”

Dátuma: 2021.11.25. csütörtök reggel 9 órától
Helyszíne: online platformon keresztül
Az eseményen való részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött!

Témája: Nagyjából nyolcszázezer magyar hallgat heti rendszerességgel podcast műsorokat.
Kik, miért és hogyan hallgatják ezt az újabb típusú, on demand audiomédiát? Hogyan érdemes megjelenni podcastek környezetében?

2021. október 28-án, immáron hatodik alkalommal került megrendezésre a Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpózium. A nívós eseménynek a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar dr. Halasy-Nagy József Aulája adott teret. A rendezvény témáját egy méltán aktuális terület, az e-sport világa ihlette, az idei évi Szimpózium a Sport és Játék – Fogyasztás a virtuális térben címet kapta.

SPORT ÉS JÁTÉK – FOGYASZTÁS A VIRTUÁLIS TÉRBEN

A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézet az MTA Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottságával közösen 2021. október 28-án immár hatodik alkalommal szervezi a Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpózium rendezvénysorozat következő eseményét, melynek kiemelt témaköre: Sport és játék – fogyasztás a virtuális térben.