Adatvizualizáció: az ábrázolás az elemzés része?

2021. január 15.


Az adatvizualizáció az adattudományok egyik legdinamikusabban fejlődő területe. Így a következő EMOK módszertani workshop témája az adatvizualizáció lesz, ahol megtudhatjuk, mi köze volt Napóleonnak az adatvizualizációhoz és hogyan használják ma a legfejlettebb iparágak. Majd rövid áttekintést kaphatunk a vizualizációs alapelvekről, legjellemzőbb trendekről. Ezen kívül a Tableau szoftver segítségével közösen készíthetünk vizualizációkat. A workshop során rövid rálátást kaphatunk az adatvizualizációs szoftverek működési elveire, dashboard készítési lehetőségeire.

A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kara alapításának 50 éves évfordulója alkalmából tudományos konferenciát rendez Változás, Újratervezés és Fejlődés címmel. A konferenciához kapcsolódóan rendezzük meg idén a Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpóziumot 2020. november 5-én, amire magyar és angol nyelvű előadásokat várunk az alábbi témakörökben.

  • Változások a fogyasztási mintázatokban
  • Változások a fogyasztás társadalmi megítélésében
  • Változások a fogyasztás megítélésében az egyes tudományterületeken
  • Változások a turisztikai fogyasztás megítélésében

Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVI. Országos Konferenciájának vendéglátója 2020-ban a győri Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karának Marketing és Menedzsment Tanszéke volt. Bár idén személyes találkozásra nem volt lehetőség, több mint 100 érdeklődő kapcsolódott be az online konferencia programjaiba.

A három éve indított hagyományt folytatva idén is versenyt hirdetünk, amelyen pályázni lehet a 2019/20 tanévben tartott marketing-tematikájú kurzusokkal.

A pályázatok elbírálásának legfontosabb szempontjai, hogy mennyiben használ újszerű, innovatív megközelítéseket filozófiájában, módszertanában, valamint a hallgatók által létrehozott tartalom alapján annak érdekében, hogy a hallgatók és az oktatók a kurzus során fejlődjenek.

Marketing a digitalizáció korában
Győr, 2020. augusztus 24-26.

Ebben az évben a Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszéke rendezi a XXVI. EMOK Konferenciát. 2020. augusztus 25. és 26. között több szekció kínál publikációs és prezentációs lehetőséget a tudományterület izgalmas témáiban. A 2017-ben bevezetett workshopok lebonyolítását folytatjuk, és külön figyelmet fordítunk az oktatás és a fenntartható marketing kérdéseinek megvitatására. A doktoranduszok számára dedikált „PhD-nap” kerül megrendezésre augusztus 24-én, ahol az idén nagyobb létszámúra tervezett, több szekciós, PhD kollokvium során doktori témájukhoz kapcsolódó kutatásukat szakmai zsűri előtt tudják bemutatni.

További információ elérhető itt; a részletes program elérhető a konferencia oldalára való bejelentkezés után.