A 2017-es Országos EMOK konferenciát ezúttal a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának Marketing és Turizmus intézete rendezte. A konferencia három napon át tartott 2017. augusztus 28-30. között az Egyetem Közgazdaságtudományi Karán.

Az első napon idén is a PhD hallgatók kerültek főszerepbe, hiszen 28.-án a PhD kollokvium kapott helyet.

A második napon három köszöntőt hallgattunk. Schnepp Zoltán, Kenesei Zsófia és Törőcsik Mária üdvözlő szavai után következtek a Plenáris előadók:
„Informális fordulat a társadalmi kommunikációban” címmel tartott előadást Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológus, az MTA TK „Lendület” RECENS kutatócsoport tagja.
Őt követte Csermely Ákos, a Média Hungária Konferencia Iroda igazgatójának előadása „Sikeres szakmai konferenciák szervezése – tapasztalatok, tanulságok” címmel.
Majd Hutlassa Tamás, a Café Film producerének előadását hallattuk „Marketingeszközök a filmeladásban” címmel.

Az előadásokat követte a Publikációs Nívódíjak átadása, melyeket Hetesi Erzsébet, az MTA Marketingtudományi Albizottságának elnöke és Veres Zoltán az MTA Marketingtudományi Albizottság Publikációs Nívódíj Munkabizottságának elnöke adtak át. Az EMOK 2017-es Oktatás-módszertani versenyének győztesének díjátadása után rövid összefoglalót hallhattunk az alkalmazott tanítási módszertani fortélyokról. Ezt követően Mészáros József, az ESOMAR nemzeti képviselője tartott egy rövid ismertetőt a megújult ESOMAR-ról.

A „Tükröződés - marketing és társtudományok, trendek, fogyasztás” címmel megrendezett konferenciát tizenegy szekció köré építettük:
1.Marketingmérés, módszertani felvetések
2.Fogyasztói magatartás – a jövő fogyasztója, a jövő szervezete
3.Marketingkommunikáció - offline-online működés
4.Társtudományok integrálása a marketingbe
5.Kultúramarketing
6.Marketingmegoldások a szervezeti piacon
7.Az élményvágyó fogyasztó – a turizmus ma
8.Kereskedelmi cégek marketingmegoldásai
9.Gasztrokultúra – élelmiszerek, étkezés, vendéglátás, kommunikáció
10.Nonbusiness marketingmegoldások
11.PhD kollokvium

A konferencia különlegessége, hogy idén először vezettünk be workshop sávot, amelyben három téma került a középpontba:
Marketingdilemmák – etikai kérdések a működésben
Marketingoktatás új befogadói, csatornái
Társtudományok a marketingben

A 11 szekcióban összesen 116 tudományos előadással, a tanulmánykötetben pedig összesen 74 tanulmánnyal (melyek összesen 730 oldalt tesznek ki) kifejezetten tartalmas konferencián vehettünk részt.
Köszönjük a támogatóknak, a szervezőknek, az előadóknak és résztvevőknek a színvonalas konferenciát, az élményeket, új ismeretségeket és ismereteket.
2018-ban a konferencia a Selye János Egyetemen kerül megrendezésre.