A Magyar Tudományos Akadémia Gazdálkodástudományi Bizottságának Marketingtudományi Albizottsága 2016. december 5-én, a Magyar Tudományos Akadémia Székházában (1051 Budapest, Széchenyi István tér 9.), a Képes-teremben tartja a A Marketingtudományi Disputa (Évkönyv) vitaülését. 

Józsa Tamás „A piaci orientáció összefüggései az önkormányzatok által nyújtott lakossági közüzemi szolgáltatások piaci környezetére nézve” című értekezésének nyilvános védésére 2016. december 12-én kerül sor a Pannon Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskolájában. Az értekezés témavezetője Deli-Gray Zsuzsa.

Prof. Miklós Sárváry, a Columbia University, Business School professzora “Agenda Chasing and Contests Among News Providers” címmel tartja meg angol nyelvű előadását BCE Marketing és Média Intézet és Gazdálkodástani Doktori Iskola szervezésében.

A hazai fogyasztás sajátosságainak megértéséhez szükséges a múlt felidézése és a történelmi perspektíva használata. A szimpózium előadásai foglalkoznak a szocialista fogyasztás jellemzőivel, a rendszerváltás időszakának fogyasztásával és a ma fogyasztási mintáival. 

Gáti Mirkó György „Kis- és középvállalatok marketingtevékenységének befolyásoló tényezői – Különös tekintettel az online marketingtevékenységre” című értekezésének nyilvános védésére 2016. november 17-én kerül sor a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Karának Gazdálkodástani Doktori Iskolájában. Az értekezés témavezetője Bauer András.

2016. novemberében ismét megrendezésre kerül a Magyar Tudomány Ünnepe rendezvénysorozat, amelynek idei mottója az „Oknyomozó tudomány”. Az elnevezés utal arra, hogy a tudományos kutatások elsődleges céljai közt szerepel a különböző jelenségek okainak feltárása. A Magyar Tudományos Akadémia által immáron 13. éve megrendezésre kerülő programsorozat idén kiemelt szerepet szentel a tudományok magyar nyelven való művelésének.

2016. szeptember 14-16. között tartották meg Szarajevóban a hetedik regionális EMAC konferenciát. A meghívott előadók között idén az akadémiai vonalon Adamantios Diamantopoulos, Nick Lee, Claude Obadia, Koen Pauwels, Roland T. Rust szerepeltek. Mindannyian számos tanáccsal és gondolattal segítettek a résztvevőknek elsősorban a kutatási, publikációs feladatok illetve elvárások teljesítése kapcsán.

Az MTA Marketingtudományi Albizottsága az idei Marketingtudományi Évkönyv elkészítéséhez újabb három témához kapcsolódóan vár korreferátumokat.

Idén november 17-18-án kerül megrendezésre a Magyar Marketing Szövetség közreműködésével hazánk egyik legnívósabb konferenciája, a „Nagy marketing vágta” – 27. Országos Marketing Konferencia és Marketing Masters Magyarország 50 legjobb marketingvezetőjével. A rendezvényen a marketing szakma kiemelkedő szereplői képviseltetik magukat a jövő évi marketing kihívásokra való felkészülés jegyében. Hagyományosnak mondható, hogy az MMSZ a marketing oktatókra is gondol és kedvezményes részvételi lehetőséget biztosít a számunkra. Részletek és a kedvezményes jelentkezés feltételei a cikk végén olvashatók!

Azt szokás mondani, a számok nem hazudnak, és valószínűleg az EMOK 2016-os XXII. országos konferenciájára is igaz ez az állítás. Vegyük sorra a Hitelesség és értékorientáció a marketingben címmel megrendezett konferencia nyerőszámait. A konferencia 3 napig tartott, 2016. augusztus 29-31. között, 1 helyszínen: a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelmi Intézetének szervezésében. 

Az idei EMOK konferencia egyik újítása, hogy a kutatási eredmények megosztása mellett az oktatásmódszertani fejlesztés is hangsúlyosan megjelent a programkínálatban. Ennek formája egy oktatásmódszertani szekció volt, amelyen négy előadást hallgathattunk meg, illetve ezt követte egy kerekasztal-beszélgetés, ahol az EMOK Oktatásmódszertani versenyének pályázói  Bernschütz Mária, Gombos Szandra, Kolos Krisztina részvételével kerekasztal beszélgetésre került sor.