Csordás Tamás " A fogyasztói részvétel mint marketingkommunikációs eszköz a digitális médiában" című értekezésének nyilvános védésére 2016. február 12-én a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Karának Gazdálkodástani Doktori Iskolájában. Az értekezés témavezetője Horváth Dóra.

Igazi különlegességnek számít az Akadémiai Kiadó gondozásában 2015-ben megjelent Nemzetközi Marketing könyv. A Tóth Tamás Nemzetközi marketing könyvét alapul vevő mű összeállításában a Szerzők arra törekedtek, hogy az alapmű megközelítését és hangvételét megtartva új példákkal támasszák alá az elméleti ismereteket és az új kor technikai vívmányainak tükrében új fejezetekkel bővítsék a korábbi ismeretanyagot.

"Where the East kisses the West: Marketing Convergence and Divergence in the New Europe" szól a Szarajevói Egyetemen megrendezésre kerülő 7. EMAC Regionális Konferencia alcíme. A konferencia központi témája az országok gazdaságainak egymástól való kölcsönös függése, a Kelet Nyugatra, valamint a Nyugat Keletre gyakorolt hatása és mindezek marketing vonatkozásai.

Napjainkban egyre fontosabbá válik a tudomány és az üzleti élet közötti híd megteremtése, amely segítségével a különböző tudományos eredmények gyakorlatba történő átültetése válik lehetővé. Gyakran vetődik fel a kérdés, vajon a létrehozott tudományos eredmények (amely előállításában a felsőoktatási intézmények kiemelt szerepet játszanak) milyen mértékben járulnak hozzá a gazdaság növekedéséhez, hogyan és milyen mechanizmusokon keresztül képesek lendületet adni a vállalkozások innovációs teljesítményének. A BME GTK kutatói a klaszter tagok közötti együttműködéseket vonták górcső alá, hogy megvizsgálhassák a kapcsolatok innovációs kihatásait.

A partneri viszony a biztonságot, a dolgok jó alakulását szimbolizálja az üzleti életben, de akkor mégis miért mennek tönkre az üzleti kapcsolatok, szövetségek olyan gyakran? A webinárium során az Emory Egyetem (USA, Georgia, Atlanta) marketing professzora Sandy Jap a partneri kapcsolatok „sötét oldalát” járja körül.

A módszertani fókuszú MDC konferencián a résztvevők dinamikus marketing modelleket és az ehhez kapcsolódó legújabb vizsgálati módszereket vitatják meg. 

Az esemény napjaink értékesítéspolitikai változásait és trendjeit hivatott megvitatni. Középpontjában az átalakuló fogyasztási szokások és az értékesítés helyének legújabb platformjai állnak.

A luxusiparon belül világviszonylatban vezetőnek számító LVMH (Louis Vuitton Moet Henessy) csoport és a Singapore Management University közös szervezésében megvalósuló esemény célja magas minőségű akadémiai kutatások támogatása az ázsiai luxuspiac megismerésének céljával.

Hogyan használható a big data a döntéshozatal során? Peter Verhoef a Groningeni Egyetem marketing professzora az egy órás előadás során körüljárja, hogy miképpen változtatja meg a big data a vállalatok marketing stratégia alkotási és végrehajtási gyakorlatát.

A Google-től már megszokhattuk, hogy az önjáró autóktól az okosszemüvegekig a legváratlanabb területeken rukkol elő innovációkkal, de úgy tűnik, hogy immár a marketingkutatók számára is tartogat kiaknázható lehetőségeket a Google Trends alkalmazásával. 

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a Magyar Marketing Fesztivált, amely elsősorban a kis- és középvállalkozásokat és a marketing kedvelőit várja a résztvevők soraiba.