Ember a lét dzsungeleiben – Félelmek, alkalmazkodás, fogyasztás
VII. Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpózium
Pécs, 2022. november 10.

Helyszín

Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
Pécs, Rákóczi u. 80. (bejárat a Vasvári Pál utca, a Légszeszgyár utca vagy a 48-as tér felől)
Dr. Halasy-Nagy József Aula

Regisztráció

A regisztrációs űrlap a https://ktk.pte.hu/hu/form/vii-fogyasztas-interdiszciplinar címen érhető el.

Program

9:00 – 10:00
Érkezés, regisztráció

Köszöntő

10:00 – 10:10
Dr. Takács András, dékán, PTE Közgazdaságtudományi Kar
Dr. Szűcs Krisztián, intézetigazgató, PTE Marketing és Turizmus Intézet

1. Marketing és fogyasztók
Elnök: Dr. Szűcs Krisztián, intézetigazgató, PTE Marketing és Turizmus Intézet

10:10 – 10:25
Dr. Nagy Bálint, tanszékvezető, IBS Marketing és turizmus tanszék / The University of Buckingham Fogyasztói társadalomból megfigyelési kapitalizmus
10:25 – 10:40
Dr. Neulinger Ágnes, kutató, PTE Marketing és Turizmus Intézet
Kiváltság, szükségszerűség vagy egyik sem? A fogyasztói alkalmazkodás lehetőségei a klímaválság idején
10.40 – 10.55
Dr. Hetesi Erzsébet, egyetemi tanár, SZTE Üzleti Tudományok Intézete
Dr. Piller Gábor, digitális marketing szakember
Biztos, hogy a digitalizáció lesz a „Megváltó”?
10:55 – 11:1
Vita

 

11:15 – 11:30
Kántor Barbara, kulturális antropológus, Debreceni Egyetem / BTK HUMANDI / Modern Filozófia / doktorjelölt
Mi a marketing szerepe a kríziskultúrában? Dilemmák a dzsungelharcban elcsigázott fogyasztó edukálásáról
11:30 – 11:45
Dr. Kepe Nóra, óraadó, PPKE-BTK Szociológiai Intézet
Önimádat a fogyasztás dzsungelében
11:45 – 12:00
Dr. Törőcsik Mária, egyetemi tanár, PTE Marketing és Turizmus Intézet
A lefagyott kutató – avagy mit tudunk ma mondani a fogyasztók magatartásáról…
12:00 – 12:20
Vita

 

12:20 – 13:00
Ebédszünet

 

2. Közösségek – együtt és egyedül
Elnök: Dr. Hetesi Erzsébet, egyetemi tanár, SZTE GTK

13:00 – 13:15
Dr. Kiss Gabriella, egyetemi docens, BCE Döntéselmélet Tanszék
A fenntartható életmód felé – a közösségek szerepének értelmezése
13:15 – 13:30
Dr. Prónay Szabolcs, egyetemi docens, SZTE Üzleti Tudományok Intézete
„Elvegyültem és kiváltam”, avagy az online közösségek befolyása a fogyasztói értékítéletekre
13:30 – 13:45
Dr. Árkovits Amaryl, pszichiáter
Túlélőkalauz híján… ember a lét dzsungeleiben
13:45 – 14:00
Csikós Dóra, mentálhigiénés szakember, mediátor, a Magyar Hospice Alapítvány Életvégi Tervezés Program vezetője
Tervezhető-e a halál és a gyász? Segíti-e a halál tabujának oldását a fogyasztói szemlélet?
14:00 – 14:20
Vita

 

14:20 – 14:35
Kávészünet

3. Értékek, elvek
Elnök: Dr. Neulinger Ágnes, kutató, PTE Marketing és Turizmus Intézet

14:35 – 14:50
Dr. Pavluska Valéria, címzetes egyetemi tanár, PTE Marketing és Turizmus Intézet
Érték-e még a kultúra? A kultúrafogyasztás elhúzódó és aktuális jelenségei
14:50 – 15:05
Dr. Novák Pál, egyetemi tanársegéd, PTE Egészségtudományi Kar, PhD hallgató, PTE Állam- és Jogtudományi Kar Doktori Iskola
Az etika digitális lemészárlása
15:05 – 15:20
Honti Tamás, tudományos segédmunkatárs, SZTE Üzleti Tudományok Intézete
A politikai termékek és a választói magatartás kapcsolata a 2022-es országgyűlési választáson
15:20 – 15:40
Vita
15:40 – 16:00
Dr. Törőcsik Mária, egyetemi tanár, PTE Marketing és Turizmus Intézet
Összefoglalás, záró gondolatok

Kapcsolat

fogyasztas.szimpozium@ktk.pte.hu

A szimpózium szervezőbizottságának tagjai

  • Dr. Törőcsik Mária, egyetemi tanár, PTE Marketing és Turizmus Intézet
  • Dr. Pavluska Valéria, címzetes egyetemi tanár, PTE Marketing és Turizmus Intézet
  • Dr. Jakopánecz Eszter, egyetemi adjunktus, PTE Marketing és Turizmus Intézet
  • Dr. Csóka László, egyetemi adjunktus, PTE Marketing és Turizmus Intézet
  • Bálint Alexandra, PhD hallgató, PTE Marketing és Turizmus Intézet
  • Branauer Zsófia, PhD hallgató, PTE Marketing és Turizmus Intézet
  • Vereckei-Poór Bence, PhD hallgató, PTE Marketing és Turizmus Intézet

A Szimpózium a PTE KTK Marketing és Turizmus Intézet és az MTA Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottság szervezésében valósul meg.