EMOK
  • Rólunk
    • Fogyasztói Magatartáskutatás Munkabizottság
    • Közszolgálati és Nonprofit Marketing Munkabizottság
    • Publikációs Nívódíj Munkabizottság
    • Üzleti Marketing Munkabizottság
  • Hírek, aktualitások
  • EMOK

Kellemes ünnepeket kíván az EMOK!

Az EMOK elnöksége ezúton fejezi ki háláját kiemelt pártoló és pártoló intézményeinknek, partnereinknek, Felügyelő Bizottságunknak, valamint az egyesület valamennyi tagjának az egész éven át tartó támogatásért és aktív közreműködésért. 🤝
 
Célunk, hogy 2026-ban is legalább olyan változatos, izgalmas és hasznos programokkal és információkkal jelentkezzünk, mint az idei évben. ✨
 
Találkozzunk 2026-ban is! 📆

Beszámoló a Piackutatók Magyarországi Szövetségének konferenciájáról.

2025 szeptember 25-én rendezte meg a Piackutatók Magyarországi Szövetsége konferenciáját, melynek keretein belül az EMOK tagok közül többen is képviselték a szervezetet. A fő fókusz idén a mesterséges intelligenciára irányult, erre rákapcsolódva az EMOK tagjai közül Iványi Tamás Kolozsvári Krisztinával együtt mutatta be közös kutatásuk eredményeit. A konferencia délutáni programjának hangsúlyos részeként, egy önálló blokkban az EMOK tagok mutatkoztak be a konferencia által biztosított szakmai nyilvánosságnak.

Részletes beszámoló: https://www.economx.hu/tech/pmsz-piackutatok-amgyarorszagi-szovetsege-konferencia-mesterseges-intelligencia.816690.html

MMSZ-EMOK együttműködés újabb mérföldköve: EMOK tagok számára hozzáférés a Marketing Trendbook 2025–2026 online tudástárához

A Marketing Trendbook 2025–26 kötete megjelent a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) kezdeményezésére. A 650 oldalas, stratégiai fókuszú, ugyanakkor a mindennapi gyakorlatban is használható kiadvány közel 180 marketing-, reklám-, média- és kommunikációs szakember, valamint cégvezető közreműködésével készült. A kötetet november 27-én mutatták be a PwC Eiffel Palace-ban.
 
A Trendbook a nyomtatott megjelenés mellett egy kereshető, szűrhető online tudástárhoz is kapcsolódik, amely a korábbi exkluzív tartalmakhoz is hozzáférést biztosít. Az MMSZ célja – Hinora Ferenc elnök megfogalmazása szerint – a marketing szakmaiságának és reputációjának erősítése, valamint olyan tudásplatformok működtetése, amelyek támogatják az üzleti célok elérését és a szükséges technológiai megoldások alkalmazását. Az MMSZ–EMOK együttműködés részeként az EMOK oktató tagjai is hozzáférést kapnak a Trendbook online tudástárához, így az anyagok közvetlenül beépíthetők a felsőoktatási képzésbe.
 
A Trendbook online tudástára regisztrációt követően az alábbi linken érhető el: 
https://trendbook.marketing.hu/
 
A Trendbook célja, hogy a marketingoktatók naprakész, a gyakorlatban is azonnal alkalmazható tudással támogathassák hallgatóikat: a friss esettanulmányok és szakmai anyagok közelebb hozzák a piaci kihívásokat és a vállalati problémamegoldás szemléletét az egyetemi képzéshez.

EMAC open calls

Dear Colleagues,

 

I hope this message finds you well.

 

EMAC is pleased to announce several open calls aimed at:

  • supporting doctoral students and junior faculty in marketing, and
  • fostering cutting-edge research on sustainability.

The current open calls are:

  • EMAC Doctoral Colloquium 2026 – Call for Submissions
    For doctoral students in marketing; held just before the EMAC 2026 Conference at the University of Bath (Bath, UK).
    Read more: https://www.xcdsystem.com/eiasm/program/QtLce2i/index.cfm?pgid=2974
  • EMAC–Enginius Doctoral Competition
    Recognising outstanding doctoral work in marketing and providing finalists with the opportunity to present at the EMAC Spring Conference in Bath, UK.
    Read more: https://www.emac-online.org/emac/emac-enginius-doctoral-competition
  • EMAC–Sheth Foundation Sustainability Research Competition
    Supporting rigorous, marketing-focused research proposals addressing key sustainability issues and stakeholders.
    Read more: https://www.emac-online.org/emac/emac-sheth-foundation-sustainability-research-competition
  • EMAC Junior Faculty Visiting Program 2026
    Enabling advanced-stage doctoral students and junior faculty to spend time at a research-intensive institution to strengthen their research skills and networks.
    Read more: https://www.emac-online.org/emac/emac-junior-faculty-visiting-program

 

With kind regards,

 

Gáti, Mirkó

EMAC, National Representative

KUTATÁS- ÉS OKTATÁSMÓDSZERTANI WORKSHOP FELHÍVÁS

Megnyílt a jelentkezés lehetősége a 2026. február. 6-án megrendezésre kerülő EMOK éves Kutatás- és oktatásmódszertani, valamint PhD workshopra. Az egész napos rendezvény keretében délelőtt kutatásmódszertani előadások hangzanak el, míg délután oktatásmódszertani workshopra kerül sor. A rendezvény keretében az esettanulmányok különböző offline és online felhasználásnak lehetőségei kerülnek a fókuszba. Mindezek mellett a már hagyományos PhD workshop is megrendezésre kerül, ahol a fiatal marketinges kutatók számára biztosítunk lehetőséget a bemutatkozásra, együttműködések kialakítására, az intézmények közötti partnerség erősítésére.

Időpont: 2026. február 06. 10:00-17:30

Jelentkezési határidő: 2025. január 31. 24:00

Részletes program: később kerül meghirdetésre

Helyszín: később kerül bejelentésre

Részvétel díj: 10000 Ft

EMOK (egyéni vagy intézményi) pártolói tagsággal rendelkezők, valamint IAB tagok számára az előadás ingyenes. (Kérjük, hogy a jelentkezési lapon jelölje a tagságát!)

Jelentkezés az alábbi linken: https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=uAHd-HZyzkqqnVdn8PSlr-a-zLLyS-ROkRC_xk9EWuZUQkJXRldDQ1YxMEpQRUxOM0hOOFdLR1I3Qy4u&route=shorturl 

Felsőoktatási marketing könyvismertető: Hetesi Erzsébet, Kéri Anita

Turbulensen átalakuló világunkban ma már egyre nehezebben tudunk eligazodni a globális trendek szövevényében. A változásokhoz való alkalmazkodás során gyakran azt sem vagyunk képesek felmérni, hogy jó szándékúnak vélt erőfeszítéseink valóban jó irányba hatnak-e.

A több oldalról megjelenő kihívások a felsőoktatási szférát sem kerülték el. Bár az alkalmazkodási folyamatok már évtizedekkel ezelőtt megkezdődtek, napjainkban egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a korábban „burokban élő, arisztokratikus távolságtartást” tükröző felsőoktatási akadémiai irányelvek és gyakorlatok változásra kényszerülnek. A holnap egyetemeinek életképességét a környezeti kihívásokra való folyamatos reagálás, a rugalmas alkalmazkodás biztosíthatja, amelynek egyik eleme a felsőoktatási marketing létének elismerése és annak alkalmazása.

De mit jelent az, hogy felsőoktatási marketing? Milyen fejlődésen ment át a felsőoktatás, és mi a köze a marketingszemléletnek a felsőoktatási koncepciókhoz és a gyakorlatokhoz? Egyáltalán létezik-e ilyen, és ha igen, akkor hogyan határozható meg? Milyen körülményeket teremtenek az új globális trendek (mobilitás, digitalizáció) a sikeres felsőoktatási marketing műveléséhez?

A fenti dilemmák következtében munkánk során több célt is megfogalmaztunk, és a könyv felépítése ezeket a célkitűzéseket követi. A szerkeszett anyag számos olyan szerző munkája, akik ma Magyarországon lelkes kutatói a felsőoktatási marketingnek. A szerzők között egyaránt szerepelnek tapasztalt kollégák, akik hosszú ideig a kormány felsőoktatási döntéseiben is aktívan részt vettek, valamint nagyon tehetséges fiatalok, akik a legújabb kutatási módszerekkel keresnek válaszokat konkrét marketingstratégiai kérdésekre.

  • Ezzel a könyvvel az a célunk, hogy a felsőoktatásban érintettek széles tömege ne csak szemlélője, hanem értője is legyen a folyamatoknak.
  • A könyv fejezeteivel olyan ismereteket szeretnénk átadni, amelyek segítik az eligazodást a történések dzsungelében.
  • A könyv amellett, hogy oktatási segédanyag, egyfajta tükörként is szolgálhat a felsőoktatásban dolgozó kollégák (egyetemi döntéshozók, oktatók, kutatók és adminisztratív munkatársak) számára, hiszen hiteles képet igyekszik festeni a felsőoktatási marketing helyzetéről, annak gyakorlati fontosságáról és hasznáról.

Ez a könyv több szempontból más, mint a megszokott kiadványok. Nem a szerkesztők által megírt anyag, és nem is cikkekből összeállított válogatás: átmenet a kettő között. Egy olyan logikai ívet próbál kialakítani, amely az egyes fejezetek egymásra épülésében kronológiát és tematikát követ, másrészt az elméleti részeket igyekszik gyakorlati példákkal is kiegészíteni. Más ez a kiadvány azért is, mert az elmúlt időszakban sok olyan új kihívással kellett szembenéznie a marketingnek, amely kihívások a felsőoktatási megközelítést is árnyaltabbá teszik. Összességében arra kívánjuk felhívni a figyelmet, hogy a marketing szemléletváltása folyamatban van, egy egészen új marketing alkalmazása felé tartunk, melynek egy sajátos részét képezi a felsőoktatási marketing.

Bízunk benne, hogy olyan elméleti és gyakorlati ismereteket sikerül nyújtanunk, amelyek hasznosak lehetnek nem csupán a felsőoktatás leendő, jelenlegi és egykori hallgatói, hanem a témával foglalkozó szakemberek számára is. A könyv továbbá érdekes lehet minden más érintett számára, akik a felsőoktatással bármilyen kapcsolatba kerülnek!

Ajánljuk ezért ezt a könyvet a hazai felsőoktatási intézmények valamennyi szereplőjének, marketinggel foglalkozó egységeinek, az egyetemi fejlesztési terveket kidolgozó menedzsmenteseknek, az oktatási igazgatóknak, a kari vezetőknek, sőt akár a modellváltó egyetemek kuratóriumi tagjainak is. De talán más érintettek számára is hasznos lehet e könyv elolvasása: a felsőoktatás kormányzati irányítóinak vagy éppen a magánintézmények befektetőinek.

A szerkesztők:

Hetesi Erzsébet, Kéri Anita

 


© 2025 EMOK

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.

Ok Decline