Kellemes ünnepeket kíván az EMOK!
Beszámoló a Piackutatók Magyarországi Szövetségének konferenciájáról.
2025 szeptember 25-én rendezte meg a Piackutatók Magyarországi Szövetsége konferenciáját, melynek keretein belül az EMOK tagok közül többen is képviselték a szervezetet. A fő fókusz idén a mesterséges intelligenciára irányult, erre rákapcsolódva az EMOK tagjai közül Iványi Tamás Kolozsvári Krisztinával együtt mutatta be közös kutatásuk eredményeit. A konferencia délutáni programjának hangsúlyos részeként, egy önálló blokkban az EMOK tagok mutatkoztak be a konferencia által biztosított szakmai nyilvánosságnak.
Részletes beszámoló: https://www.economx.hu/tech/pmsz-piackutatok-amgyarorszagi-szovetsege-konferencia-mesterseges-intelligencia.816690.html
MMSZ-EMOK együttműködés újabb mérföldköve: EMOK tagok számára hozzáférés a Marketing Trendbook 2025–2026 online tudástárához
EMAC open calls
Dear Colleagues,
I hope this message finds you well.
EMAC is pleased to announce several open calls aimed at:
- supporting doctoral students and junior faculty in marketing, and
- fostering cutting-edge research on sustainability.
The current open calls are:
- EMAC Doctoral Colloquium 2026 – Call for Submissions
For doctoral students in marketing; held just before the EMAC 2026 Conference at the University of Bath (Bath, UK).
Read more: https://www.xcdsystem.com/eiasm/program/QtLce2i/index.cfm?pgid=2974 - EMAC–Enginius Doctoral Competition
Recognising outstanding doctoral work in marketing and providing finalists with the opportunity to present at the EMAC Spring Conference in Bath, UK.
Read more: https://www.emac-online.org/emac/emac-enginius-doctoral-competition - EMAC–Sheth Foundation Sustainability Research Competition
Supporting rigorous, marketing-focused research proposals addressing key sustainability issues and stakeholders.
Read more: https://www.emac-online.org/emac/emac-sheth-foundation-sustainability-research-competition - EMAC Junior Faculty Visiting Program 2026
Enabling advanced-stage doctoral students and junior faculty to spend time at a research-intensive institution to strengthen their research skills and networks.
Read more: https://www.emac-online.org/emac/emac-junior-faculty-visiting-program
With kind regards,
Gáti, Mirkó
EMAC, National Representative
KUTATÁS- ÉS OKTATÁSMÓDSZERTANI WORKSHOP FELHÍVÁS
Megnyílt a jelentkezés lehetősége a 2026. február. 6-án megrendezésre kerülő EMOK éves Kutatás- és oktatásmódszertani, valamint PhD workshopra. Az egész napos rendezvény keretében délelőtt kutatásmódszertani előadások hangzanak el, míg délután oktatásmódszertani workshopra kerül sor. A rendezvény keretében az esettanulmányok különböző offline és online felhasználásnak lehetőségei kerülnek a fókuszba. Mindezek mellett a már hagyományos PhD workshop is megrendezésre kerül, ahol a fiatal marketinges kutatók számára biztosítunk lehetőséget a bemutatkozásra, együttműködések kialakítására, az intézmények közötti partnerség erősítésére.
Időpont: 2026. február 06. 10:00-17:30
Jelentkezési határidő: 2025. január 31. 24:00
Részletes program: később kerül meghirdetésre
Helyszín: később kerül bejelentésre
Részvétel díj: 10000 Ft
EMOK (egyéni vagy intézményi) pártolói tagsággal rendelkezők, valamint IAB tagok számára az előadás ingyenes. (Kérjük, hogy a jelentkezési lapon jelölje a tagságát!)
Jelentkezés az alábbi linken: https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=uAHd-HZyzkqqnVdn8PSlr-a-zLLyS-ROkRC_xk9EWuZUQkJXRldDQ1YxMEpQRUxOM0hOOFdLR1I3Qy4u&route=shorturl
Felsőoktatási marketing könyvismertető: Hetesi Erzsébet, Kéri Anita
Turbulensen átalakuló világunkban ma már egyre nehezebben tudunk eligazodni a globális trendek szövevényében. A változásokhoz való alkalmazkodás során gyakran azt sem vagyunk képesek felmérni, hogy jó szándékúnak vélt erőfeszítéseink valóban jó irányba hatnak-e.
A több oldalról megjelenő kihívások a felsőoktatási szférát sem kerülték el. Bár az alkalmazkodási folyamatok már évtizedekkel ezelőtt megkezdődtek, napjainkban egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a korábban „burokban élő, arisztokratikus távolságtartást” tükröző felsőoktatási akadémiai irányelvek és gyakorlatok változásra kényszerülnek. A holnap egyetemeinek életképességét a környezeti kihívásokra való folyamatos reagálás, a rugalmas alkalmazkodás biztosíthatja, amelynek egyik eleme a felsőoktatási marketing létének elismerése és annak alkalmazása.
De mit jelent az, hogy felsőoktatási marketing? Milyen fejlődésen ment át a felsőoktatás, és mi a köze a marketingszemléletnek a felsőoktatási koncepciókhoz és a gyakorlatokhoz? Egyáltalán létezik-e ilyen, és ha igen, akkor hogyan határozható meg? Milyen körülményeket teremtenek az új globális trendek (mobilitás, digitalizáció) a sikeres felsőoktatási marketing műveléséhez?
A fenti dilemmák következtében munkánk során több célt is megfogalmaztunk, és a könyv felépítése ezeket a célkitűzéseket követi. A szerkeszett anyag számos olyan szerző munkája, akik ma Magyarországon lelkes kutatói a felsőoktatási marketingnek. A szerzők között egyaránt szerepelnek tapasztalt kollégák, akik hosszú ideig a kormány felsőoktatási döntéseiben is aktívan részt vettek, valamint nagyon tehetséges fiatalok, akik a legújabb kutatási módszerekkel keresnek válaszokat konkrét marketingstratégiai kérdésekre.
- Ezzel a könyvvel az a célunk, hogy a felsőoktatásban érintettek széles tömege ne csak szemlélője, hanem értője is legyen a folyamatoknak.
- A könyv fejezeteivel olyan ismereteket szeretnénk átadni, amelyek segítik az eligazodást a történések dzsungelében.
- A könyv amellett, hogy oktatási segédanyag, egyfajta tükörként is szolgálhat a felsőoktatásban dolgozó kollégák (egyetemi döntéshozók, oktatók, kutatók és adminisztratív munkatársak) számára, hiszen hiteles képet igyekszik festeni a felsőoktatási marketing helyzetéről, annak gyakorlati fontosságáról és hasznáról.
Ez a könyv több szempontból más, mint a megszokott kiadványok. Nem a szerkesztők által megírt anyag, és nem is cikkekből összeállított válogatás: átmenet a kettő között. Egy olyan logikai ívet próbál kialakítani, amely az egyes fejezetek egymásra épülésében kronológiát és tematikát követ, másrészt az elméleti részeket igyekszik gyakorlati példákkal is kiegészíteni. Más ez a kiadvány azért is, mert az elmúlt időszakban sok olyan új kihívással kellett szembenéznie a marketingnek, amely kihívások a felsőoktatási megközelítést is árnyaltabbá teszik. Összességében arra kívánjuk felhívni a figyelmet, hogy a marketing szemléletváltása folyamatban van, egy egészen új marketing alkalmazása felé tartunk, melynek egy sajátos részét képezi a felsőoktatási marketing.
Bízunk benne, hogy olyan elméleti és gyakorlati ismereteket sikerül nyújtanunk, amelyek hasznosak lehetnek nem csupán a felsőoktatás leendő, jelenlegi és egykori hallgatói, hanem a témával foglalkozó szakemberek számára is. A könyv továbbá érdekes lehet minden más érintett számára, akik a felsőoktatással bármilyen kapcsolatba kerülnek!
Ajánljuk ezért ezt a könyvet a hazai felsőoktatási intézmények valamennyi szereplőjének, marketinggel foglalkozó egységeinek, az egyetemi fejlesztési terveket kidolgozó menedzsmenteseknek, az oktatási igazgatóknak, a kari vezetőknek, sőt akár a modellváltó egyetemek kuratóriumi tagjainak is. De talán más érintettek számára is hasznos lehet e könyv elolvasása: a felsőoktatás kormányzati irányítóinak vagy éppen a magánintézmények befektetőinek.
A szerkesztők:
Hetesi Erzsébet, Kéri Anita





