EMOK
  • Rólunk
    • Fogyasztói Magatartáskutatás Munkabizottság
    • Közszolgálati és Nonprofit Marketing Munkabizottság
    • Publikációs Nívódíj Munkabizottság
    • Üzleti Marketing Munkabizottság
  • Hírek, aktualitások
  • EMOK

4. Omnichannel Day „FROM MOBILE SCREENS TO IMMERSIVE SCENES” workshop

A Budapesti Corvinus Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem Omnichannel Kutatócsoportja a BCE Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetével és a PTE GTK Marketing és Turizmus Intézetével együttműködve október 9-én a BCE Faculty Clubban megrendezte a
4. Omnichannel Day „FROM MOBILE SCREENS TO IMMERSIVE SCENES” című workshopot.
 
Az Omnichannel Kutatócsoport több, mint 10 éve foglalkozik a kiskereskedelem átalakulásának a vásárlási magatartásra gyakorolt hatásának kutatásával, két OTKA projekt támogatást is elnyertek a témával kapcsolatban, a második kutatás most folyik és ebbe illik bele az Omnichannel day workshop is. A workshop bevezető előadását a kutatócsoport tagjai tartották, bemutatva a kutatási folyamat legfontosabb állomásait, fókuszálva a jelenlegi, a mobiltelefonos applikációk és a kiterjesztett valóság (AR) magatartást befolyásoló hatására. A vásárlási magatartás leírása mellett nagyon izgalmas kutatási kérdés az, hogy az omnichannel értékesítés és a mobil applikációkban való kereskedelmi aktivitás javítja-e a vállalati teljesítményt. A kutatócsoport előadását követően a meghívott nemzetközi előadók következtek, elsőként Martin Spann, a müncheni Ludwig Maximillian Egyetem tanszékvezető professzora, aki két esettanulmány bemutatásával illusztrálta azokat a lehetőségeket és kihívásokat, amelyeket mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára jelent az omnichannel kereskedésben való részvétel és az AI használata.
 
Jörg Henseler, a Twente University tanszékvezető professzora a módszertani lehetőségeket mutatta be, amelyekkel az átalakult vásárlói döntési folyamat, a „customer journey” modellje a befolyásoló tényezőkkel együtt modellezhető. A SEM modellben az általa javasolt formatív konstrukciók létrehozásának elméleti alapjait és specifikációjának folyamatát, valamint a konstrukciók validálásának módszertanát mutatta be.
 
A jövő szupermarketje témában tartott előadást Carina Eisel_Ende, a Twente University és a RuhrWestr Hochschule kooperatív PhD hallgatója, aki a szisztematikus irodalomfeldolgozás eredményeit és az ebből megfogalmazható kutatási kérdéseket vázolta fel. Előadásához kapcsolódott Ellen Roemer, a RuhrWest Hochschule professzora előadása, amely az AI-alapú csevegőrobotok és a vásárlói élmény kapcsolatát elemezte az omnichannel vásárlási folyamatban. Empirikus, szemkamerával végzett kísérleti módszertant alkalmazó kutatásai alapján mutatta be, hogy az AI-alapú chatbotok képesek az online ügyfélélményt gazdagítani, ezt a kereskedelemnek potenciális lehetőséget jelent, ugyanakkor az ügyfélélménynek az online és offline környezetben tapasztalt ügyfélélmény kognitív, érzelmi és társadalmi összetevőinek feltárásához további kutatásokra van szükség.
 
Az előadásokat élénk vita követte, amelyben a személyesen részt vevő vagy online bekapcsolódó résztvevők sok muníciót kaptak további kutatásaikhoz.
 
A délután programban az omnichannel day konferenciák szellemének megfelelően a vállalati gyakorlatból érkező előadók prezentációival folytatódott. Három vállalattól hallhattak a résztvevők igazán inspiráló előadásokat, melyek közül az első a MOL Group-tól Gyökhegyi Ádám volt, aki a MOL MOVE alkalmazáshoz kapcsolódó fejlesztésekről, kihívásokról beszélt, nem felejtve azt sem, hogy ennek milyen technológiai elvárásai vannak.
 
Ezt az előadást Földes Annamária és Takó Attila prezentációja követte, akik az Ipsos képviseletében beszéltek arról, hogy napjainkban milyen változásokat látunk a vásárlások terén, kiemelten foglalkozva a marketingcsatornát érintő aspektusokkal.
 
Az eseményt Czira-Finszter Henriett előadása zárta, aki a Rossmann Magyarország omnichannel evolúcióját mutatta be, mely során kiemelt figyelmet fordított arra, hogy milyen omnichannel elemeket lehet azonosítani a kínált szolgáltatások között, és ezekben milyen jövőbeli potenciál rajzolódik ki.
 
Köszönjük mindenkinek, aki részvételével, előadásával, hozzászólásával még tartalmasabbá tette ezt a napot, és örömmel várunk mindenkit a következő, ötödik omnichannel napon, melynek időpontját a későbbiekben jelentjük be.

IAB x EMOK Analitika Előadás és Workshop

IAB x EMOK Analitika Előadás és Workshop

 

Időpont: 2025. november 21., péntek, 10:00–14:00

Helyszín: Budapesti Corvinus Egyetem, Faculty Club Színház terem és Szalon

 

Csatlakozzon az adatalapú marketing és analitika szakértőihez a legfrissebb trendekről és gyakorlati megoldásokról! A workshop fókuszában az A/B tesztelés, mérési rendszerek összehasonlítása, cookie adatkezelés és weboldalon kívüli adatok hatékony felhasználása áll.

 

Tervezett program

 

10:00–10:25 | Miért éri meg tesztelni?

Adatalapú optimalizálás, A/B tesztelések weboldalak és applikációk esetén

Előadó: Tóth Nóra, Intren

 

10:25–10:50 | Két analitikai világ között: Hogyan és miért váltottunk mérési rendszert nagyvállalati környezetben?

Előadó: Szoboszlai Adrienn, One

 

10:50–11:10 | Szünet

 

11:10–11:35 | First Party Cookie-k gyűjtése

Cookie consent szabályozás, adatgyűjtési megoldások

Előadó: Szabó Balázs, HD marketing

 

11:35–12:00 | Weboldalon kívüli adatok felhasználása marketing célokra

Vásárlói érték és személyre szabott ajánlatok adatdúsítással

Előadó: Szabó Sándor, Dateio

 

12:00-12:20 | Rövid szünet

 

12:20–12:50 | Kerekasztal beszélgetés – előadók és moderátor

 

12:50–13:20 | Kerekasztal 2 – EMOK tanárok, szakmabeliek, előadók más kérdésekkel

 

13:20–14:00 | Networking lehetőség

 

 

Kerekasztal beszélgetések

 

  • Egyetemi oktatók, kutatók és szakmabeliek közös diskurzusa aktuális kérdésekről

 

Networking lehetőség

 

  • Kapcsolatépítés, tapasztalatcsere szakmai körben

 

Regisztráció: https://forms.office.com/e/hZDcVNrbag?origin=lprLink 

Regisztrációs határidő: 2025. november 14.

 

Szervező: EMOK Egyesüet és az IAB Hungary Analitika Munkacsoportja

Helyszín biztosítva a Budapesti Corvinus Egyetem Faculty Clubban.

 

Várjuk az érdeklődőket egy hasznos és inspiráló eseményre, ahol a legfontosabb analitikai újítások és alkalmazási lehetőségek kerülnek fókuszba!

Szeptember 17-én ismét megtelt a Jégkert, ahol az IAB Hungary megrendezte a hagyományossá vált, nyarat lezáró és az őszi szakmai szezont elindító Back2Work találkozót, amelyet idén is a munkacsoportok nyílt napja színesített.

Szeptember 17-én ismét megtelt a Jégkert, ahol az IAB Hungary megrendezte a hagyományossá vált, nyarat lezáró és az őszi szakmai szezont elindító Back2Work találkozót, amelyet idén is a munkacsoportok nyílt napja színesített.

Az esemény minden évben kiemelt alkalomnak számít a digitális marketing szakmai közösségében, hiszen a résztvevők egy délután erejéig közelebbről is megismerhetik, milyen projekteken dolgoznak az IAB Hungary munkacsoportjai. A nyílt nap célja, hogy betekintést adjon a szövetség szakmai tevékenységébe, megmutassa az aktuális irányokat és lehetőséget biztosítson az érdeklődők számára a csatlakozásra.

A program újdonsága az volt, hogy a munkacsoportok vezetői a részletes asztali beszélgetéseket megelőzően röviden bemutatták a jelenlegi projektjeiket és a jövőbeni terveiket a közönség előtt. A visszajelzések alapján a formátum kifejezetten sikeresnek bizonyult: több résztvevő már a helyszínen jelezte, hogy szívesen csatlakozna valamelyik csoporthoz.

A Back2Work találkozó immár negyedik alkalommal valósult meg, és mára az IAB Hungary egyik legfontosabb közösségépítő eseményévé vált. A rendezvény nemcsak szakmai tapasztalatcserére adott lehetőséget, hanem alkalmat teremtett személyes találkozásokra, kapcsolatépítésre és kötetlen beszélgetésekre is.

A szervezők kiemelték: az esemény létrejöttét több partner támogatása is segítette, akik fontosnak tartották, hogy hozzájáruljanak a hazai digitális iparág közösségének erősítéséhez.

Az idei Back2Work eseményen is részt vettek az EMOK kollégái, hiszen sokan közülük az IAB Oktatói Munkacsoportjának a tagjaiként is tevékenykednek.

Az idei Back2Work hangulatát és pillanatait a helyszínen készült fényképek is jól visszaadják – a fotókat Polyák Attila készítette.

IMP Conference 2026 – Building Sustainable World Through Business Relationships and Networks

Università Politecnica delle Marche and The Industrial Marketing and Purchasing Group (IMP) are happy to welcome you to the 42nd IMP Conference in Ancona, Italy, 1–4 September 2026.

The IMP 2026 conference theme – Building Sustainable World Through Business Relationships and Networks – explores how interaction mechanisms, business relationships, and networks contribute to addressing societal challenges and advancing sustainability.

IAB Oktatói Klub találkozó az EMOK 2025-ös konferencián

Az idei, 2025-ös EMOK Konferencián különleges eseményként került sor az IAB Oktatói Klub találkozójára és a hozzá kapcsolódó workshopra. A program a szakmai párbeszédre és az együttműködés elmélyítésére fókuszált, és kiváló alkalmat adott arra, hogy az oktatók megosszák egymással elképzeléseiket, tapasztalataikat és terveiket.

Report on the 31st EMOK International Conference

Kaleidoscope of Disciplines – Marketing as a Transdisciplinary Field

The 31st EMOK International Conference took place between 25 and 27 August, hosted this year by the Faculty of Economic and Social Sciences of the Budapest University of Technology and Economics (BME). The unique and inspiring setting of the Nádas Lake Park Hotel provided an ideal venue for three days of professional and community programs.


© 2025 EMOK

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.

Ok Decline