2024. november 22.-én került megrendezésre az EMOK őszi kutatásmódszertani workshopja Eye-tracking és egyéb neuromarketing megoldások helye és szerepe a marketingkutatásban címmel. A worksop ezúttal interaktív formában került megrendezésre, melynek az ELTE Gazdaságtudományi Kara adott otthont.

A workshop első részében több hazai marketingműhely azt mutatta be, hogy milyen módon tudják a különböző eye-tracking megoldásokat bevonni a kutatási tevékenységeikbe. Szabó Bálint (BME) néhány ergonómiai kutatás eredményein keresztül mutatta be a szemkamerás megoldások felhasználhatóságát, míg Soós Mihály (DE) révén betekintést nyerhettünk, hogy milyen módon vonhatók be a piaci partnerek a különböző neuromarketing kutatásokba. Hlédik Erika (ELTE) a frissen megnyílt Neuromarketing Labor munkásságát mutatta be, Lázár Erika (PTE) pedig a the CoRe lab Fogyasztói Magatartás Labor kutatásaiba nyújtott bepillantást. Kéri Anita, Ujházi Tamás és Huszár Sándor (SZTE) elsősorban arról számolt be, hogy miképpen hasznosítják a szemkamerás kutatásokat a TDK kutatásokban, hogyan vonják be tudatosabban a hallgatókat az ilyen jellegű aktivitásokba.

A második részben Limbacher Tivadar az egyik legmeghatározóbb eye-tracking eszközöket gyártó vállalat, a Tobii legújabb eszközeit és megoldásait mutatta be. Előadása után a résztvevőknek lehetőségük volt néhány eszközt a gyakorlatban is megismerni és kipróbálni. A Tobii prezentáció az alábbi linken érhető el: https://drive.google.com/file/d/1hI9E0feSIXwCPenVnL3_aa_AE_sI1Jvt/view