Az IAB Hungary az Atmedia, a GroupM Akadémia és az OMD támogatásával ötödik alkalommal is meghirdeti Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről címmel kiírt pályázatát. Pályázni bármely hazai vagy EU/társult országban szerzett alap- vagy mesterszakos dolgozattal lehet, amelyet 2022. augusztus 1. és 2023. július 31. között védett meg a szerzője.
Március 24-én adták át az IAB Hungary 2022-es évi Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről című pályázatának díjait. Idén először egy szegedi és egy debreceni egyetem hallgatója vihette haza a legjobb pályamunkáért járó díjat. A versenyre beérkezett 25 nevezésből nyolc alkotás került a döntőbe, közülük két pályázó és konzulensei részesültek pénzbeli jutalommal járó elismerésben.
Örömmel adunk hírt arról, hogy megjelent Szűcs Krisztián, Lázár Erika és Németh Péter Marketingkutatás 4.0 című könyve az Akadémiai Kiadó gondozásában. A PTE KTK Marketing és Turizmus Intézet munkatársainak új könyve hiánypótlónak tekinthető a témakörben, ami a marketingkutatás területén történő változásokat mutatja be objektíven és naprakészen. A marketingkutatás oktatásában is kiválóan használható mű jelenleg a MeRSZ online adatbázisában hozzáférhető, de hamarosan nyomtatásban is elérhetővé válik.
Az MTA IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizottság Ipar- és Vállalatgazdaságtan Albizottsága, Marketingtudományi Albizottsága és Vezetés- és Szervezéstudományi Albizottsága ismét Publikációs Nívódíjat hirdet. A díjakra 2022-ben megjelent nyomtatott és/vagy online publikációkkal lehet pályázni, illetve javaslatot tenni a következő három kategóriában, megjelölve, hogy mely albizottsághoz nívódíjára javasolják az adott publikációt:
- Szakkönyv / tanulmány szakkönyvben,
- Magyar nyelvű folyóiratcikk,
- Idegen nyelvű folyóiratcikk.
Az SZTE GTK és 4 külföldi partner szervezésében kerül megvalósításra az Ulysses nemzetközi esettanulmány-megoldó verseny családi vállalkozások sajátos problémáiról.
Az IAB Hungary támogatásával 2023. február 17-én megalakult az IAB Oktatói Klub, az EMOK tagjai számára 2022 novemberében meghirdetett, digitális marketinget oktatókból álló csoport.
2023 első EMOK-rendezvényeként február 3-án került megrendezésre a megújult Kutatás- és oktatásmódszertani Workshop, a Budapesti Corvinus Egyetemen. A workshop hibrid formában került lebonyolításra, több mint 40 résztvevővel. Elismert hazai és nemzetközi oktatók, kutatók engedtek betekintést munkájukba. Délelőtt a kutatásmódszertani workshop keretében a "Kísérleti módszertan" témáját ismertük meg alaposabban. Délután az oktatásmódszertani workshop keretében a "Digitális oktatásmódszertan, blended learning és a Moodle H5P interaktív tartalom lehetőségei" kerültek bemutatásra.
Lehetőségek, korlátok, aktualitások
Konferencia
A BGE Kereskedelem és Marketing Intézet, valamint a Magyar Közgazdasági Társaság Kereskedelmi Szakosztálya
Kereskedelem-Marketing szakmai és tudományos konferenciát szervez 2023. március 30-án.
Felhívás minden hazai felsőoktatási intézmény oktatójához
Digitális oktatói tagozat megalakítását tervezi az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért (EMOK) és a digitális reklámipar – száznál is több ügynökséget, kiadót, kutatócéget, hirdetőt és szolgáltató céget összefogó – hazai szakmai szervezete, az IAB Hungary. Az új tagozatba a hazai felsőoktatási intézmények online marketing oktatóinak jelentkezését várjuk, akik szívesen csatlakoznának a marketing oktatás és kutatás fejlesztését célzó közös projektekhez.
Szakmailag sikeres és "a közösség számára emlékezetes" rendezvényt szervezett a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete 2022. augusztus 23-25. között két helyszínen, Miskolcon és Hernádvécsén, a marketing kutatókat-oktatókat tömörítő EMOK egyesület 28. nemzetközi konferenciáját, TRANSZFORMATIV MARKETING - TÁRSADALMI ÉS ÜZLETI KIHÍVÁSOK INTEGRÁLT MARKETINGMEGOLDÁSAI címmel.