EMOK
  • Rólunk
    • Fogyasztói Magatartáskutatás Munkabizottság
    • Közszolgálati és Nonprofit Marketing Munkabizottság
    • Publikációs Nívódíj Munkabizottság
    • Üzleti Marketing Munkabizottság
  • Hírek, aktualitások
  • EMOK

Kellemes ünnepeket kíván az EMOK!

Az EMOK elnöksége ezúton fejezi ki háláját kiemelt pártoló és pártoló intézményeinknek, partnereinknek, Felügyelő Bizottságunknak, valamint az egyesület valamennyi tagjának az egész éven át tartó támogatásért és aktív közreműködésért. 🤝
 
Célunk, hogy 2026-ban is legalább olyan változatos, izgalmas és hasznos programokkal és információkkal jelentkezzünk, mint az idei évben. ✨
 
Találkozzunk 2026-ban is! 📆

Beszámoló a Piackutatók Magyarországi Szövetségének konferenciájáról.

2025 szeptember 25-én rendezte meg a Piackutatók Magyarországi Szövetsége konferenciáját, melynek keretein belül az EMOK tagok közül többen is képviselték a szervezetet. A fő fókusz idén a mesterséges intelligenciára irányult, erre rákapcsolódva az EMOK tagjai közül Iványi Tamás Kolozsvári Krisztinával együtt mutatta be közös kutatásuk eredményeit. A konferencia délutáni programjának hangsúlyos részeként, egy önálló blokkban az EMOK tagok mutatkoztak be a konferencia által biztosított szakmai nyilvánosságnak.

Részletes beszámoló: https://www.economx.hu/tech/pmsz-piackutatok-amgyarorszagi-szovetsege-konferencia-mesterseges-intelligencia.816690.html

MMSZ-EMOK együttműködés újabb mérföldköve: EMOK tagok számára hozzáférés a Marketing Trendbook 2025–2026 online tudástárához

A Marketing Trendbook 2025–26 kötete megjelent a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) kezdeményezésére. A 650 oldalas, stratégiai fókuszú, ugyanakkor a mindennapi gyakorlatban is használható kiadvány közel 180 marketing-, reklám-, média- és kommunikációs szakember, valamint cégvezető közreműködésével készült. A kötetet november 27-én mutatták be a PwC Eiffel Palace-ban.
 
A Trendbook a nyomtatott megjelenés mellett egy kereshető, szűrhető online tudástárhoz is kapcsolódik, amely a korábbi exkluzív tartalmakhoz is hozzáférést biztosít. Az MMSZ célja – Hinora Ferenc elnök megfogalmazása szerint – a marketing szakmaiságának és reputációjának erősítése, valamint olyan tudásplatformok működtetése, amelyek támogatják az üzleti célok elérését és a szükséges technológiai megoldások alkalmazását. Az MMSZ–EMOK együttműködés részeként az EMOK oktató tagjai is hozzáférést kapnak a Trendbook online tudástárához, így az anyagok közvetlenül beépíthetők a felsőoktatási képzésbe.
 
A Trendbook online tudástára regisztrációt követően az alábbi linken érhető el: 
https://trendbook.marketing.hu/
 
A Trendbook célja, hogy a marketingoktatók naprakész, a gyakorlatban is azonnal alkalmazható tudással támogathassák hallgatóikat: a friss esettanulmányok és szakmai anyagok közelebb hozzák a piaci kihívásokat és a vállalati problémamegoldás szemléletét az egyetemi képzéshez.

EMAC open calls

Dear Colleagues,

 

I hope this message finds you well.

 

EMAC is pleased to announce several open calls aimed at:

  • supporting doctoral students and junior faculty in marketing, and
  • fostering cutting-edge research on sustainability.

The current open calls are:

  • EMAC Doctoral Colloquium 2026 – Call for Submissions
    For doctoral students in marketing; held just before the EMAC 2026 Conference at the University of Bath (Bath, UK).
    Read more: https://www.xcdsystem.com/eiasm/program/QtLce2i/index.cfm?pgid=2974
  • EMAC–Enginius Doctoral Competition
    Recognising outstanding doctoral work in marketing and providing finalists with the opportunity to present at the EMAC Spring Conference in Bath, UK.
    Read more: https://www.emac-online.org/emac/emac-enginius-doctoral-competition
  • EMAC–Sheth Foundation Sustainability Research Competition
    Supporting rigorous, marketing-focused research proposals addressing key sustainability issues and stakeholders.
    Read more: https://www.emac-online.org/emac/emac-sheth-foundation-sustainability-research-competition
  • EMAC Junior Faculty Visiting Program 2026
    Enabling advanced-stage doctoral students and junior faculty to spend time at a research-intensive institution to strengthen their research skills and networks.
    Read more: https://www.emac-online.org/emac/emac-junior-faculty-visiting-program

 

With kind regards,

 

Gáti, Mirkó

EMAC, National Representative

KUTATÁS- ÉS OKTATÁSMÓDSZERTANI WORKSHOP FELHÍVÁS

Megnyílt a jelentkezés lehetősége a 2026. február. 6-án megrendezésre kerülő EMOK éves Kutatás- és oktatásmódszertani, valamint PhD workshopra. Az egész napos rendezvény keretében délelőtt kutatásmódszertani előadások hangzanak el, míg délután oktatásmódszertani workshopra kerül sor. A rendezvény keretében az esettanulmányok különböző offline és online felhasználásnak lehetőségei kerülnek a fókuszba. Mindezek mellett a már hagyományos PhD workshop is megrendezésre kerül, ahol a fiatal marketinges kutatók számára biztosítunk lehetőséget a bemutatkozásra, együttműködések kialakítására, az intézmények közötti partnerség erősítésére.

Időpont: 2026. február 06. 10:00-17:30

Jelentkezési határidő: 2025. január 31. 24:00

Részletes program: később kerül meghirdetésre

Helyszín: később kerül bejelentésre

Részvétel díj: 10000 Ft

EMOK (egyéni vagy intézményi) pártolói tagsággal rendelkezők, valamint IAB tagok számára az előadás ingyenes. (Kérjük, hogy a jelentkezési lapon jelölje a tagságát!)

Jelentkezés az alábbi linken: https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=uAHd-HZyzkqqnVdn8PSlr-a-zLLyS-ROkRC_xk9EWuZUQkJXRldDQ1YxMEpQRUxOM0hOOFdLR1I3Qy4u&route=shorturl 

Felsőoktatási marketing könyvismertető: Hetesi Erzsébet, Kéri Anita

Turbulensen átalakuló világunkban ma már egyre nehezebben tudunk eligazodni a globális trendek szövevényében. A változásokhoz való alkalmazkodás során gyakran azt sem vagyunk képesek felmérni, hogy jó szándékúnak vélt erőfeszítéseink valóban jó irányba hatnak-e.

A több oldalról megjelenő kihívások a felsőoktatási szférát sem kerülték el. Bár az alkalmazkodási folyamatok már évtizedekkel ezelőtt megkezdődtek, napjainkban egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a korábban „burokban élő, arisztokratikus távolságtartást” tükröző felsőoktatási akadémiai irányelvek és gyakorlatok változásra kényszerülnek. A holnap egyetemeinek életképességét a környezeti kihívásokra való folyamatos reagálás, a rugalmas alkalmazkodás biztosíthatja, amelynek egyik eleme a felsőoktatási marketing létének elismerése és annak alkalmazása.

De mit jelent az, hogy felsőoktatási marketing? Milyen fejlődésen ment át a felsőoktatás, és mi a köze a marketingszemléletnek a felsőoktatási koncepciókhoz és a gyakorlatokhoz? Egyáltalán létezik-e ilyen, és ha igen, akkor hogyan határozható meg? Milyen körülményeket teremtenek az új globális trendek (mobilitás, digitalizáció) a sikeres felsőoktatási marketing műveléséhez?

A fenti dilemmák következtében munkánk során több célt is megfogalmaztunk, és a könyv felépítése ezeket a célkitűzéseket követi. A szerkeszett anyag számos olyan szerző munkája, akik ma Magyarországon lelkes kutatói a felsőoktatási marketingnek. A szerzők között egyaránt szerepelnek tapasztalt kollégák, akik hosszú ideig a kormány felsőoktatási döntéseiben is aktívan részt vettek, valamint nagyon tehetséges fiatalok, akik a legújabb kutatási módszerekkel keresnek válaszokat konkrét marketingstratégiai kérdésekre.

  • Ezzel a könyvvel az a célunk, hogy a felsőoktatásban érintettek széles tömege ne csak szemlélője, hanem értője is legyen a folyamatoknak.
  • A könyv fejezeteivel olyan ismereteket szeretnénk átadni, amelyek segítik az eligazodást a történések dzsungelében.
  • A könyv amellett, hogy oktatási segédanyag, egyfajta tükörként is szolgálhat a felsőoktatásban dolgozó kollégák (egyetemi döntéshozók, oktatók, kutatók és adminisztratív munkatársak) számára, hiszen hiteles képet igyekszik festeni a felsőoktatási marketing helyzetéről, annak gyakorlati fontosságáról és hasznáról.

Ez a könyv több szempontból más, mint a megszokott kiadványok. Nem a szerkesztők által megírt anyag, és nem is cikkekből összeállított válogatás: átmenet a kettő között. Egy olyan logikai ívet próbál kialakítani, amely az egyes fejezetek egymásra épülésében kronológiát és tematikát követ, másrészt az elméleti részeket igyekszik gyakorlati példákkal is kiegészíteni. Más ez a kiadvány azért is, mert az elmúlt időszakban sok olyan új kihívással kellett szembenéznie a marketingnek, amely kihívások a felsőoktatási megközelítést is árnyaltabbá teszik. Összességében arra kívánjuk felhívni a figyelmet, hogy a marketing szemléletváltása folyamatban van, egy egészen új marketing alkalmazása felé tartunk, melynek egy sajátos részét képezi a felsőoktatási marketing.

Bízunk benne, hogy olyan elméleti és gyakorlati ismereteket sikerül nyújtanunk, amelyek hasznosak lehetnek nem csupán a felsőoktatás leendő, jelenlegi és egykori hallgatói, hanem a témával foglalkozó szakemberek számára is. A könyv továbbá érdekes lehet minden más érintett számára, akik a felsőoktatással bármilyen kapcsolatba kerülnek!

Ajánljuk ezért ezt a könyvet a hazai felsőoktatási intézmények valamennyi szereplőjének, marketinggel foglalkozó egységeinek, az egyetemi fejlesztési terveket kidolgozó menedzsmenteseknek, az oktatási igazgatóknak, a kari vezetőknek, sőt akár a modellváltó egyetemek kuratóriumi tagjainak is. De talán más érintettek számára is hasznos lehet e könyv elolvasása: a felsőoktatás kormányzati irányítóinak vagy éppen a magánintézmények befektetőinek.

A szerkesztők:

Hetesi Erzsébet, Kéri Anita

 

IAB Hungary x EMOK Analitika Előadás és Workshop Beszámoló

Az IAB Hungary Analitika Munkacsoportja és az EMOK Egyesület 2025. november 21-én közösen szervezett előadást és workshopot a Budapesti Corvinus Egyetem Faculty Clubjában, amely az analitikai trendek és gyakorlati megoldások témájára fókuszált. Az esemény résztvevői mélyebb betekintést nyerhettek az adatalapú marketing legújabb irányzataiba, különösen az A/B tesztelés, mérési rendszerek váltása, cookie adatkezelés, valamint weboldalon kívüli adatok hatékony marketingcélú felhasználása terén.

Az esemény délelőtti blokkja során a szakértők előadásokat tartottak többek között az adatalapú optimalizálásról, nagyvállalati mérési rendszerek közötti váltásról, a first party cookie-k adatgyűjtési megoldásairól és a vásárlói érték növeléséről adatdúsítás segítségével.

Délelőtti előadók és előadásaik címe:

  • Tóth Nóra (Intren, Chief Business Development Officer): Miért éri meg tesztelni? Adatalapú optimalizálás, A/B tesztelések weboldalak és applikációk esetén
  • Szoboszlai Adrienn (One, Biddable Media & Marketing Technology CoE Lead): Két analitikai világ között: Hogyan és miért váltottunk mérési rendszert nagyvállalati környezetben?
  • Szabó Balázs (HD Marketing, PPC divízió vezető): First Party Cookie-k gyűjtése, Cookie consent szabályozás, adatgyűjtési megoldások
  • Szabó Sándor (Dateio, Country Manager): Weboldalon kívüli adatok felhasználása marketing célokra, Vásárlói érték és személyre szabott ajánlatok adatdúsítással

Ezeket követően két kerekasztal beszélgetés került megrendezésre, ahol egyetemi oktatók, kutatók és szakmához kötődő szakemberek osztották meg nézeteiket az analitika és marketing oktatás helyzetéről és a gyakorlati kérdésekről. Az első kerekasztal során az analitikai kérdésekről volt szó a gyakorlatban, míg a második kerekasztal az analitika és marketing oktatás piaci helyzetét tárta fel.

A délutáni kerekasztal beszélgetés résztvevői:

  • Deli Norbert: HD Marketing, Szakmai vezető, IAB Analitika Munkacsoport Vezetője
  • Szabó Sándor, Dateio, Country Manager
  • Szoboszlai Adrienn, One, Biddable Media & Marketing Technology CoE Lead
  • Szabó Balázs, HD Marketing, PPC divízió vezető
  • Tóth Nóra, Intren, Chief Business Development Officer
  • Nagy Ákos: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Adjunktus
  • Iványi Tamás: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék, Adjunktus
  • Csóka László: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Marketing és Turizmus Intézet, Adjunktus
  • Csordás Tamás: Budapesti Corvinus Egyetem, Adjunktus

A résztvevőknek nemcsak értékes szakmai tudásban volt részük, hanem lehetőségük nyílt tapasztalatcserére és kapcsolatépítésre is, amit a kávészünetek és a networking szekció szolgáltatott. Az esemény jól példázta az akadémia és a szakmai szféra közötti együttműködés fontosságát az analitikai marketing fejlődésében, és hozzájárult a szakmai közösség tudásbővítéséhez.

Ez az együttműködés az EMOK Egyesület és az IAB Hungary között tovább erősíti a szakmai közösséget az adatelemzés és marketing területén, támogató közeget biztosítva az oktatók és kutatók számára egyaránt, hogy hallgatóik naprakész tudást kapjanak és megtalálják számításukat a gyakorlati életben is.

Új szakkönyv: "Pricing for Strategic Managers" - Az árpolitika elméleti és gyakorlati alapjai 

Új szakkönyv: "Pricing for Strategic Managers" - Az árpolitika elméleti és gyakorlati alapjai 
 
Az elmúlt hetekben jelent meg a Springer Nature svájci kiadó angliai divíziójánál, a Palgrave Macmillannál Rekettye Gábor, Jonathan Liu és Danyi Pál új könyve.
 
A könyv az árpolitika elméletét és gyakorlatát egyesítve, aktuális témákra fókuszál. A COVID-19 járvány, a világméretű infláció és a regionális konfliktusok jelentősen felértékelték az árképzés szerepét a vállalati stratégiában. Ezzel párhuzamosan a digitalizáció és a mesterséges intelligencia technológiai fejlődése új lehetőségeket és kihívásokat is teremt az árak meghatározásában.
 
A szakkönyv modern, releváns és gyakorlati példákon keresztül mutatja be az árpolitikai döntéseket. Az elméleti alapok mellett tippek és praktikák is segítik a menedzsereket e területen az ismeretek elmélyítésében.
 
A könyv elérhető a következő linken: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-90526-1 
 
Különösen az árpolitikát és a vállalati és marketingstratégiát tárgyaló kurzusoknál és természetesen a vállalati menedzsereket képző rövidtávú programoknál lesz nagyon hasznos.

IAB x EMOK Analitika Előadás és Workshop

IAB x EMOK Analitika Előadás és Workshop

 

Időpont: 2025. november 21., péntek, 10:00–14:00

Helyszín: Budapesti Corvinus Egyetem, Faculty Club Színház terem és Szalon

 

Csatlakozzon az adatalapú marketing és analitika szakértőihez a legfrissebb trendekről és gyakorlati megoldásokról! A workshop fókuszában az A/B tesztelés, mérési rendszerek összehasonlítása, cookie adatkezelés és weboldalon kívüli adatok hatékony felhasználása áll.

 

Tervezett program

 

10:00–10:25 | Miért éri meg tesztelni?

Adatalapú optimalizálás, A/B tesztelések weboldalak és applikációk esetén

Előadó: Tóth Nóra, Intren

 

10:25–10:50 | Két analitikai világ között: Hogyan és miért váltottunk mérési rendszert nagyvállalati környezetben?

Előadó: Szoboszlai Adrienn, One

 

10:50–11:10 | Szünet

 

11:10–11:35 | First Party Cookie-k gyűjtése

Cookie consent szabályozás, adatgyűjtési megoldások

Előadó: Szabó Balázs, HD marketing

 

11:35–12:00 | Weboldalon kívüli adatok felhasználása marketing célokra

Vásárlói érték és személyre szabott ajánlatok adatdúsítással

Előadó: Szabó Sándor, Dateio

 

12:00-12:20 | Rövid szünet

 

12:20–12:50 | Kerekasztal beszélgetés 1 – EMOK oktatók és kutatók, szakmabeliek 

Az analitikai kérdések a gyakorlatban 

Beszélgető partnerek: Deli Norbert (moderátor, HD Marketing), Huszár Sándor (SZTE GTK, tanársegéd), Dr. Nagy Ákos (PTE KTK, adjunktus), Szabó Sándor (Dateio), Szoboszlai Adrienn (One) 

 

12:50–13:30 | Kerekasztal beszélgetés 2 – EMOK oktatók és kutatók, szakmabeliek 

Az analitika és marketing oktatás piaci helyzete 

Beszélgető partnerek: Dr. Iványi Tamás (moderátor, BME), Dr. Csóka László (adjunktus), Dr. Csordás Tamás (adjunktus), Szabó Balázs (HD Marketing), Tóth Nóra (Intern)

 

13:30–14:00 | Networking lehetőség

 

 

Kerekasztal beszélgetések

 

  • Egyetemi oktatók, kutatók és szakmabeliek közös diskurzusa aktuális kérdésekről

 

Networking lehetőség

 

  • Kapcsolatépítés, tapasztalatcsere szakmai körben

 

Regisztráció: https://forms.office.com/e/hZDcVNrbag?origin=lprLink 

Regisztrációs határidő: 2025. november 14.

 

Szervező: EMOK Egyesüet és az IAB Hungary Analitika Munkacsoportja

Helyszín biztosítva a Budapesti Corvinus Egyetem Faculty Clubban.

 

Várjuk az érdeklődőket egy hasznos és inspiráló eseményre, ahol a legfontosabb analitikai újítások és alkalmazási lehetőségek kerülnek fókuszba!

Szeptember 17-én ismét megtelt a Jégkert, ahol az IAB Hungary megrendezte a hagyományossá vált, nyarat lezáró és az őszi szakmai szezont elindító Back2Work találkozót, amelyet idén is a munkacsoportok nyílt napja színesített.

Szeptember 17-én ismét megtelt a Jégkert, ahol az IAB Hungary megrendezte a hagyományossá vált, nyarat lezáró és az őszi szakmai szezont elindító Back2Work találkozót, amelyet idén is a munkacsoportok nyílt napja színesített.

Az esemény minden évben kiemelt alkalomnak számít a digitális marketing szakmai közösségében, hiszen a résztvevők egy délután erejéig közelebbről is megismerhetik, milyen projekteken dolgoznak az IAB Hungary munkacsoportjai. A nyílt nap célja, hogy betekintést adjon a szövetség szakmai tevékenységébe, megmutassa az aktuális irányokat és lehetőséget biztosítson az érdeklődők számára a csatlakozásra.

A program újdonsága az volt, hogy a munkacsoportok vezetői a részletes asztali beszélgetéseket megelőzően röviden bemutatták a jelenlegi projektjeiket és a jövőbeni terveiket a közönség előtt. A visszajelzések alapján a formátum kifejezetten sikeresnek bizonyult: több résztvevő már a helyszínen jelezte, hogy szívesen csatlakozna valamelyik csoporthoz.

A Back2Work találkozó immár negyedik alkalommal valósult meg, és mára az IAB Hungary egyik legfontosabb közösségépítő eseményévé vált. A rendezvény nemcsak szakmai tapasztalatcserére adott lehetőséget, hanem alkalmat teremtett személyes találkozásokra, kapcsolatépítésre és kötetlen beszélgetésekre is.

A szervezők kiemelték: az esemény létrejöttét több partner támogatása is segítette, akik fontosnak tartották, hogy hozzájáruljanak a hazai digitális iparág közösségének erősítéséhez.

Az idei Back2Work eseményen is részt vettek az EMOK kollégái, hiszen sokan közülük az IAB Oktatói Munkacsoportjának a tagjaiként is tevékenykednek.

Az idei Back2Work hangulatát és pillanatait a helyszínen készült fényképek is jól visszaadják – a fotókat Polyák Attila készítette.

IMP Conference 2026 – Building Sustainable World Through Business Relationships and Networks

Università Politecnica delle Marche and The Industrial Marketing and Purchasing Group (IMP) are happy to welcome you to the 42nd IMP Conference in Ancona, Italy, 1–4 September 2026.

The IMP 2026 conference theme – Building Sustainable World Through Business Relationships and Networks – explores how interaction mechanisms, business relationships, and networks contribute to addressing societal challenges and advancing sustainability.

1. oldal / 3

  • 1
  • 2
  • 3

© 2025 EMOK

Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.
Elfogadom Elutasítom