Az év első EMOK rendezvényeként 2025. január 31.-én kerül megrendezésre a már hagyományosnak tekinthető Kutatás- és oktatásmódszertani, valamint PhD workshop, melynek a Budapesti Corvinus Egyetem adott otthont. Az egész napos rendezvény délelőtti kutatásmódszertani előadásai különböző aspektusokból vizsgálták, hogy mit tudtunk meg a mesterséges intelligenciáról az elmúlt időszakban, illetve, hogy hova tartunk. Dr. Iványi Tamás (BME) felvezető előadásában betekintést nyerhettünk a MI fekete dobozába, Huszár Sándor (SZTE) pedig a MI kutatási folyamatokat támogató lehetőségeit ismertette. Dr. Fehér András (DE) előadásában a MI-t fókuszba állító kutatási lehetőségeket mutatta be, Dr. Kenesei Zsófia (BCE) pedig beszámolt a hazai marketingoktatók körében végzett, a MI használatára vonatkozó kutatásának eredményeiről.
A délutáni oktatásmódszertani workshop a mesterséges intelligencia oktatásba történő hatékony integrálásának lehetőségeit, formáit kereste és mutatta be, számos konkrét, elvihető ötlettel, tippel, megoldással gazdagodhattak a résztvevők. Dr. Iványi Tamás (BME) a MI használatában rejlő sokszínűségre világított rá előadásában, majd Dr. Liska Fanny (PE) a MI kurzusfejlesztésben történő használatának lehetőségeit mutatta be számos konkrét ötlettel, megoldással alátámasztva. Dr. Csóka László (PTE) lendületes előadásában a kurzusok GPT-alapú virtuális asszisztenseinek használatában rejlő potenciált és az azzal kapcsolatos gyakorlati tapasztalatait osztotta meg az egyetemi oktatói munkához kapcsolódóan. A workshop zárásaként a résztvevő előadók egy kerekasztal beszélgetés keretein belül az aktuális MI használati kérdések, problémák kapcsán osztották meg gondolataikat, észrevételeiket.
A nap záró eseményeként került sor Simon Judit, Berezvai Zombor, Kemény Ildikó, Kun Zsuzsanna és Pusztai Tamás „Kvantitatív elemzési módszerek – SPSS használata a kutatási gyakorlatban” című könyvének bemutatójára, mely egy igazi hiánypótló mű a hazai piackutatás irodalmában. Az érdeklődőknek lehetőségük volt a bemutató prezentáció után kérdéseket megfogalmazni a könyvvel kapcsolatosan, valamint a szerzőkkel dedikáltatni is saját példányaikat.
A workshop előadásai az alábbi linken érhetők el: https://drive.google.com/drive/folders/1Cqxljsi9ws0E7kWBwMIk0Av0Dqpvp3pw?usp=sharing
A felvezető előadások, valamint a Mi használat kutatásának eredményei várhatóan az augusztus végén megrendezésre kerülő EMOK konferencián kerülnek bővített formában bemutatásra.
2025. január 31-én került megrendezésre az EMOK közösség PhD hallgatói számára szervezett Kutatói Fórum az EMOK Oktatás- és Kutatásmódszertani workshopjának keretében, amely ismét kiváló lehetőséget biztosított a fiatal marketingkutatók számára, hogy bemutassák munkájukat, szakmai visszajelzést kapjanak, és új tudományos együttműködéseket alakítsanak ki.
A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara 2025. június 18-20-án nemzetközi konferenciát rendez „Green and digital transition” címmel.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kar Üzleti Kommunikáció és Marketing Tanszéke és a Zöld gazdaság és gazdaságetika kutatócsoportja megszervezi a Zöldülő gazdaság: lehetőségek és kihívások című interdiszciplináris konferenciát.
A társadalomtudományi, a közgazdaságtani és a gazdálkodástudományi kutatásokban, ezen belül is hangsúlyosan a marketingkutatásban jelentős szerepe van az adatok kvantitatív jellegű elemzésének. A felhasznált adatok gyakran primer megkérdezéses kutatásokból származnak.
Idén immár 15. alkalommal rendezik meg az Agrármarketing és- médianapot. A rendezvény célja, hogy az agrárium számára elhozza a legújabb marketing és média trendeket, melyekkel új nézőpontokat mutatnak be.
Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
XXXI. Nemzetközi Konferencia
Tudományágak kaleidoszkópja – a marketing, mint transzdiszciplináris terület
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
Nádas Tó Park Hotel****, Vasad
2025. augusztus 25-27.
Az idei évben először szervezett Business Brunch-ot a Piackutatók Magyarországi Szövetsége, melyre ezúttal az EMOK elnöksége is meghívást kapott. Az esemény kiváló alkalmat biztosított a már meglévő együttműködés szorosabbra fűzésére, arra, hogy a két szervezet további együttműködési lehetőségeket találjon, ennek keretében több jövőbeni kapcsolódási pont is felvázolásra került. A délelőtt során Simon Judit professzor asszony mutatta be és dedikálta szerzőtársaival frissen megjelent Kvantitatív elemzési módszerek – SPSS használata a kutatási gyakorlatban könyvét, melynek hivatalos könyvbemutatójára a január 31.-én megrendezésre kerülő Kutatás- és oktatásmódszertani workshop keretében kerül sor 15.30-tól.
Február 6-án tartja az IAB Hungary a videós hirdetések témája köré épülő IAB Cafét, ahol idén is kiosztják az Év videós hirdetése díjat. A szakmai délelőttön egy friss kutatás segítségével térképezik fel a hazai videós és streaming piacot.
PMSZ oktatói tagozat megalakítását tervezi az EMOK és a magyarországi piackutató cégeket összefogó – hazai szakmai szervezete, a Piackutatók Magyarországi Szövetsége (PMSZ https://pmsz.org/). Az új tagozatba a hazai felsőoktatási intézmények piackutatás, marketingkutatás oktatóinak jelentkezését várjuk, akik szívesen csatlakoznának a marketing oktatás és kutatás fejlesztését célzó közös projektekhez.
Kedves PhD Fórum Résztvevők!
A hazai marketinges PhD közösség egyik legnépszerűbb programjára, az EMOK PhD Fórum soron következő eseményére invitálunk Benneteket! Az esemény célja a PhD hallgatók közösségének erősítése. 2024-ben sikeresen debütált ez a kezdeményezés, melynek keretében a résztvevő PhD hallgatókból 4 kutatócsoport is létrejött, és azóta két közös folyóirat publikáció született. E sikeres példát követve idén további kutatócsoportokat kívánunk támogatni.