Jelen eseményünk egy igen aktuális kutatási területet fed le. Számos szervezet igyekszik minél jobban kiismerni a Z generációt, hiszen nagy létszámmal egyre jelentősebb fogyasztással rendelkező csoportról van szó. A workshop keretein belül négy előadást kínálunk, melyek eltérő szempontból közelítik meg a Z generációt.

Időpont: 2022. október 28. (péntek) 13:00-15:00

Jelentkezési határidő: 2022. október 23. 26. éjfél

Jelentkezés itt: https://emok.hu/workshop

Helyszín: ONLINE (MS TEAMS)

Részvétel díj: 3000 Ft + Áfa [ami a 2022-es évi tagsági díj (3000 Ft) befizetésével is rendezhető] vagy ingyenes annak, aki már rendezte a 2022-es tagsági díját. IAB tagok számára az előadás ingyenes. (Kérjük, hogy a jelentkezési linken jelölje a tagságát!)

Időpont

Program

13.00-13.10

Dr. Bíró-Szigeti Szilvia (EMOK) és Dr. Törőcsik Mária (PTE): Köszöntő

13.10-13.30

Dr. Garai-Fodor Mónika (ÓE): Z-generáció értékei, Z-generáció a való világban

Az egyetemista Z generáció értékorientációját vizsgáltuk egy nemzetközi projekt keretében arra keresve a választ, hogy a fiatalok mennyire nyitottak  a tudásmegosztáson alapuló segítségnyújtásra. A kutatás rávilágított arra, hogy a fiatalok körében jól karakterizálható az a szegmens, aki leginkább motivált e tekintetben és az a potenciális kör is, aki még bizonytalan, de nem elutasító. Az elméleti tudásuk gyakorlati hasznosítása által társadalmi értéket teremteni kívánó fiatalok jellemzőiről és a pro bono felsőoktatásban történő  népszerűsítésének lehetőségeiről szól az előadás.

13.30-13.50

Dr. Bernschütz Mária: Be Social Tinikutatás eredményeinek bemutatása

A Be Social tinikutatást csaknem 5000 fő 14-25 éves fiatal töltötte ki. Az online kérdőív elemzésében kitérek arra, hogy milyen közösségi platformokat használnak, és mennyire érzik ettől magukat boldognak. Kiderül az is, hogy a tinik felétől kértek már erotikus fotót a neten, ahol nagy részük napi négy óránál is többet tölt. A TikTok népszerűsége is megugrott: már a harmadik leggyakrabban használt csatorna a fiatalok körében.

13.50-14.10

Dr. Keller Veronika (SZE): Közösségi médiahasználat a Z generációban

A tanulmány célja a Z generációhoz tartozó felnőtt nők közösségi médiahasználati szokásainak feltérképezése a Covid-félelmek tükrében egy on-line felmérés (353 fő) tapasztalatai alapján, amit a járvány harmadik hullámában végeztünk el. Elemzéseink középpontjában a közösségi médiumok
szerepének, a koronavírussal kapcsolatos tájékozódás, a hitelesség kérdésének és az álhírek felismerésének megértése áll. A közösségi média ereje elvitathatatlan, ezért az emberek jólétének megőrzésében nagy felelősség hárul az ott közzé tett tartalmakra.

14.10-14.30

Balsa-Budai Nikolett (DE) - Szilágyi Cintia (DE): Az egészségtudatos táplálkozás fogyasztói megítélésének vizsgálata egy netnográfiás kutatás keretében"

Az egészség 3 pillére közül a legkönnyebben befolyásolható a táplálkozás, azonban az, hogy a fogyasztók mit értenek pontosan egészséges táplálkozás alatt az igencsak szubjektív. Kutatásunk során az egészségtudatos táplálkozás fogyasztói megítélését vizsgáltuk a Z-generáció esetében a netnográfia módszerét segítségül hívva. Közösségi oldalak közül a vizsgálatba a Facebook, Instagram és a TikTok oldalak kerültek bevonásra, annak érdekében, hogy minél szélesebb palettán tudjuk elemezni a témakört. Eredményeink egy összefoglaló képet mutatnak az online fellelhető információforrások fontosságáról, hitelességéről és azok pozitív, illetve negatív hatásairól.

14.30-15.00

Kerekasztal beszélgetés a résztvevőkkel

Moderátor:  Dr. Törőcsik Mária